Zarządzanie Majątkiem Trwałym

Zarządzanie Majątkiem Trwałym
Nasz autorski system klasy CMMS – ZMT (Zarządzanie Majątkiem Trwałym) zaprojektowaliśmy od podstaw wykorzystując wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas dziesiątek zrealizowanych wdrożeń. Mieliśmy na celu stworzenie przede wszystkim prostego i intuicyjnego narzędzia, które usprawni oraz wesprze codzienną pracę służb utrzymania ruchu.
ZMT umożliwia gromadzenie i analizowanie niezbędnych danych o bieżącym stanie urządzeń, budynków, instalacji, zasobach magazynowych, koniecznych pracach remontowych, zgłaszanych awariach i usterkach, kosztach zakupów, czy też planowanych działaniach serwisowych.
- Obiekty techniczne w ZMT są powiązane ze strukturą organizacyjną przedsiębiorstwa. Wszelkie dane przypisane do obiektów podrzędnych są konsolidowane i widoczne w obiektach nadrzędnych.
- Wszystkie wykonane zlecenia pracy sÄ… powiÄ…zane z obiektem.
- Analiza historii zdarzeń awaryjnych z dowolnego poziomu struktury obiektów. Wyszukiwanie danych według np. kodów uszkodzeń lub przyczyn awarii.
- Listy części zamiennych dopisane do obiektów oraz ich komponentów składowych.
- Możliwość powiązania licznika i rejestrowania danych pomiarowych określających stan techniczny.
- Dołączenie dokumentacji dowolnego formatu – w tym możliwość przeglądania rysunków CAD.
- Ewidencja warunków gwarancji urządzenia oraz kontrola terminów.
- Planowanie oraz ewidencja przeglądów technicznych obiektu.
- Rejestrowanie oraz procesowanie wniosków i zaleceń poprzeglądowych.
- Ewidencja wszystkich materiałów oraz części zamiennych użytych w obiekcie.
- Monitorowanie wymagań technicznych, warunków bezpieczeństwa, badań i zezwoleń związanych z danym obiektem.
- Automatyczne obliczanie i raportowanie wskaźników MTBF, MTTR oraz innych skonfigurowanych miar efektywności majątku.
- Opcja monitorowania i analizowania zużycia energii dla obiektu.
- Prosty i intuicyjny moduł do rejestrowania zdarzeń np. dla pracowników produkcji.
- Zgłaszający może na bieżąco śledzić status zgłoszenia.
- Zgłaszający otrzyma powiadomienie o przyjęciu zgłoszenia do realizacji lub o odrzuceniu wraz z informacją o powodzie.
- System powiadamia pracowników Utrzymania Ruchu o zarejestrowaniu zdarzenia.
- Powiadomienia dostosowane do potrzeb Klienta – mail, sms, aplikacja mobilna.
- Integracja z modułem Andon – wyświetlanie informacji np. na ekranie telewizora.
- Zlecenie pracy jest podstawowÄ… jednostkÄ… operacyjnÄ… systemu klasy CMMS/EAM.
- Każde zlecenie pracy zawiera min. informacje o miejscu prac, kto je wykonał i w jakim czasie, użytych materiałach do realizacji, poniesionych kosztach.
- Możliwość wielostopniowego zatwierdzania zlecenia przed skierowaniem do realizacji.
- Typy zleceń pracy mogą być edytowane przez administratora systemu.
- Opcja analizy RCM dla zleceń awaryjnych z informacją zawierającą klasyfikację uszkodzeń, przyczyn oraz zaplanowanie działań zapobiegawczych.
- Przebieg zlecenia oparty jest na zmianach statusów oraz workflow dostosowanym do potrzeb przedsiębiorstwa.
- Możliwość powiązanie zlecenia z jednym lub wieloma obiektami technicznymi.
- Tworzenie zapotrzebowania materiałowego z poziomu zlecenia na podstawie informacji o stanie magazynowym części.
- Funkcja rezerwacji materiałów na magazynie dla zlecenia.
- Pobieranie materiałów bezpośrednio z poziomu zlecenia.
- Zatwierdzanie wykonanych prac oraz rozliczenie wykonawców, usług zewnętrznych.
- Koszty zlecenia powiązane z obiektem mogą być eksportowane do systemu księgowego Klienta.
- Zlecenie może być utworzone ręcznie lub wygenerowane automatycznie na podstawie zgłoszenia, harmonogramu, zakresu postojowego lub zadania projektu.
- W przypadku zleceń przeglądowych, system wyświetli listę czynności do wykonania.
- Przypisanie zasobów do poszczególnych czynności w podziale na brygady, specjalizacje.
- Warunki wykonania prac – zezwolenia, uprawnienia, procedury, warunki bezpieczeństwa.
- Definiowanie zakresów rutynowych przeglądów generowanych zgodnie z ustalonym kalendarzem, licznikiem lub wartością pomiaru.
- Funkcja grupowania przeglądów – zastępowanie przeglądów pokrywających się pod względem zakresu i terminu wystąpienia.
- Prace mogą być harmonogramowane wg pracowników własnych oraz wykonawców zewnętrznych.
- Ręczne lub automatyczne generowanie zleceń PM.
- Graficzny harmonogram prognozowanych zleceń przeglądowych.
- Planowanie potrzeb materiałowych i wykonawczych na podstawie harmonogramu.
- Definiowanie tras przeglądowych obejmujących wiele obiektów w różnych lokalizacjach.
- Uwzględnianie ryzyka przy określaniu zakresów i częstotliwości przeglądów. W przypadku wykrycia ryzyka uszkodzenia, system sugeruje zwiększenie częstotliwości przeglądów.
- Zgłoszenia dla prac korekcyjnych wystawiane są bezpośrednio na podstawie stanu technicznego po przeprowadzonym przeglądzie.
- Rejestrowanie i archiwizowanie danych diagnostycznych, typu: wibracje, termografia, analiza uzwojeń silnika.
- Projekt postojowy jest podzielony na zadania i zakresy prac z informacją o planowanych zasobach – materiałami, sprzętem i robocizną według specjalności.
- Zdefiniowane zakresy prac dla wystawionych zleceń są monitorowane aż do całkowitego zakończenia.
- Wszystkie zadania postojowe – od zgłoszenia zapotrzebowania do wykonania są obsługiwane jako proces systemu.
- System powiadamia o zagrożeniu terminów na podstawie danych o postępie prac.
- Harmonogram postoju może być eksportowany do MS Project lub Primavera oraz do pliku MS Excel.
- Zapotrzebowania na materiały zadań postojowych są wystawiane i monitorowane aż do wykorzystania materiałów w ramach prac.
- Wszystkie koszty zleceń postojowych są oceniane i zatwierdzane względem budżetów zadań.
- System generuje dokumenty odbiorowe dla wykonawców prac.
- Rozpisanie zadań projektu na zakresy, dla których uruchamiane są zlecenia.
- Przypisanie zasobów do zleceń projektu.
- Kontrola zleceń względem budżetu projektu.
- Możliwość eksportu harmonogramu projektu z zewnętrznymi narzędziami typu MS Project lub Primavera oraz do pliku MS Excel.
- Bieżąca kontrola postępu prac oraz identyfikacja zagrożeń terminów projektu.
- Pełna obsługa magazynów, zapasów oraz transakcji materiałowych.
- Wszystkie zapasy materiałów technicznych i eksploatacyjnych obsługiwane w systemie ERP są monitorowane online w CMMS.
- Jeżeli gospodarka materiałowa jest prowadzona w systemie ERP realizacja zapotrzebowania materiałowego jest monitorowana w CMMS.
- Transakcje materiałowe są realizowane w CMMS i powiązane następnie do odpowiednich pozycji zestawień materiałowych zleceń. Kontrolowane jest faktyczne zużycie materiałów w stosunku do zaplanowanego.
- Obsługa pobrań do magazynków podręcznych lub na osobiste karty pobrań.
- Baza dostawców i wykonawców zintegrowana z systemem ERP zawierająca cenniki, historię współpracy oraz oceny jakości dostaw i usług.
- Realizacja zapotrzebowania na materiały i usługi wystawianego dla zleceń, postojów i projektów.
- Ewidencja zapytań ofertowych oraz wybór ofert.
- Tworzenie zamówień stałych lub jednorazowych.
- Obsługa umów długoterminowych i jednorazowych.
- Rejestracja oraz opisywanie faktur zakupu.
- Weryfikacja faktur wykonawców na podstawie protokołów odbioru prac.
- Ewidencja dostaw na podstawie zamówień.
- Możliwość zintegrowania wykonawców i firm serwisowych online do systemu.
- Ewidencja i kontrola wykonania umów z wykonawcami remontów oraz dostawcami usług serwisowych na poziomie dostawcy, umowy, zamówienia, zlecenia i czynności zlecenia.
- Każde zamówienie do umowy z wykonawcą usług jest wycenione i może obejmować jedno lub wiele zleceń.
- Jeżeli zakres zlecenia objęty jest warunkami gwarancji CMMS wystawia dokument reklamacji.
- System monitoruje oraz raportuje terminy upływu gwarancji.
- Administrowanie budżetem z poziomu indywidualnego właściciela budżetu oraz poziomu centralnej kontroli budżetu.
- Zastosowanie wielostopniowego procesu budżetowego – od zbierania zadań do budżetu, poprzez tworzenie propozycji budżetu przez niższy poziom właścicieli budżetów, zatwierdzanie budżetu, aż do etapu korekty oraz przyjęcia jego wersji finalnej.
- Zadania i budżet na kolejny rok mogą być tworzone na bazie poprzednich budżetów.
- Budżet może być przedstawiony w formie struktury.
Jakie korzyści oferuje ZMT w swojej standardowej konfiguracji?
- Tworzenie pełnej historii serwisowej eksploatowanego majątku trwałego wraz z analizą kosztową .
- Planowanie przeglądów okresowych i prac konserwacyjnych (miesięcznych, kwartalnych, rocznych) z możliwością konfrontacji zakresu prac planowanych do realizacji, z dostępnością własnych zasobów ludzkich, z odpowiednimi kwalifikacjami oraz niezbędnymi zasobami materiałowymi, jak również z możliwością wykorzystania firm zewnętrznych.
- Zaplanowanie harmonogramu czasu pracy pracowników własnych oraz pracowników zewnętrznych firm serwisujących z możliwością prowadzenia harmonogramu wielozmianowego lub wielobrygadowego, wraz z przypisanymi informacjami o stawkach godzinowych, uprawnieniach i szkoleniach pracowników własnych i firm zewnętrznych.
- Bieżący monitoring przeglądów i prac zaplanowanych w odniesieniu do zdefiniowanego harmonogramu, z funkcją powiadamiania o odstępstwach czasowych lub niezrealizowanych pracach.
- Szybka rejestracja zdarzeń awaryjnych w odniesieniu do konkretnego obiektu, następnie rozliczenie wykonanej pracy własnej jak i działań zewnętrznych firm serwisowych.
- Automatyczne powiadamianie o awarii krytycznej powodującej postój obiektu ze zdefiniowaną skróconą ścieżką powiadamiania i akceptacji takiego zdarzenia.
- Wprowadzenie zakresów zadań i czynności przeglądowych według okresów czasowych (np. co tydzień, miesiąc, kwartał lub rok) lub eksploatacyjnych (cykle, przebiegi, godziny pracy).
- Prosty i szybki eksport danych do Excela w obrębie wielu obszarów systemu, dający możliwość dalszej obróbki wyeksportowanych danych.
Â
Nasz system jest w 100% konfigurowalny oraz modyfikowalny dla potrzeb opracowania dowolnej funkcjonalności na życzenie Klienta.
Â
Â