Infor EAM

Oferowany przez Eurotronic system Infor EAM (aktualnie w wersji 11.6) jest jednym z czołowych produktów informatycznych Enterprise Asset Management w skali światowej, który zakupiło już ponad 15 000 firm i organizacji większości branż. System ten obsługuje kluczowe procesy i dane niezbędne w sprawnym, skutecznym zarządzaniu obiektami wymagającymi nakładów na zapewnienie ich oczekiwanej funkcjonalności. Infor EAM stanowi efektywne narzędzie zwiększania zwrotu z inwestycji w środki trwałe poprzez poprawę dostępności i niezawodności urządzeń, optymalizację kosztów komponentów i zużywanej energii oraz zapewniane zgodności konfiguracji obiektów z obowiązującymi przepisami. System w znacznym stopniu pomaga kontrolować koszty związane z wykonawcami zewnętrznymi, dostawcami oraz ich gwarancjami na dostarczane komponenty i usługi.

Korzyści z wdrożenia systemu Infor EAM

Infor EAM

Eurotronic zdobył bogate doświadczenie w budowaniu rozwiązań opartych na Infor EAM indywidualnie dostosowywanych do specyficznych potrzeb i warunków przedsiębiorstwa Klienta. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu cech systemu Infor EAM zapewniających elastyczną platformę podatną na tworzenie niestandardowych konfiguracji oraz niemal nielimitowaną integrację z systemami zewnętrznymi.

Obszary funkcjonalne systemu Infor EAM

Standardowa konfiguracja Infor EAM obejmuje większość obszarów funkcjonalnych i procesów stosowanych w zarządzaniu operacyjnym utrzymania budynków, hal produkcyjnych, urządzeń i systemów w wymaganej sprawności technicznej zgodnie z najlepszymi praktykami. Oto kilka obszarów podstawowych w pełni obsługiwanych przez system:

Tutaj skupia się wiedza i główna wartość biznesowa całego rozwiązania EAM. Dane bieżące o awariach, zakresach prac konserwacyjnych i remontowych, zużyciu komponentów i energii i w rezultacie o poniesionych kosztach przypisywane są do poszczególnych obiektów i na tej podstawie kierownictwo przedsiębiorstwa może podejmować uzasadnione faktami decyzje dotyczące majątku.

Ten obszar jest najbardziej typowym zastosowaniem systemu Infor EAM, który stanowi źródło informacji o zdarzeniach wymagających planowych lub awaryjnych działań służb utrzymania.
Z danych operacyjnych budowana jest historia eksploatacyjna obiektów oraz podejmowane są odpowiednie decyzje biznesowe. Przykładowe funkcje tego obszaru to:

  • zgÅ‚aszanie uszkodzeÅ„ wymagajÄ…cych interwencji serwisu lub sÅ‚użb utrzymania ruchu;
  • tworzenie, planowanie, budżetowanie i realizacja zleceÅ„ pracy wedÅ‚ug w peÅ‚ni definiowalnego procesu oraz procedury zatwierdzania;
  • kalkulowanie wszelkich zasobów niezbÄ™dnych do realizacji zakresów prac;
  • uwzglÄ™dnianie niezbÄ™dnych zezwoleÅ„, kwalifikacji, dokumentacji oraz standardów;
  • planowanie i harmonogramowanie wykorzystania wÅ‚asnych pracowników sÅ‚użb utrzymania ruchu;
  • raportowanie postÄ™pu prac oraz pobraÅ„ i zużycia materiałów;
  • klasyfikowanie objawów, uszkodzeÅ„, ich przyczyn oraz podejmowanych dziaÅ‚aÅ„ dla potrzeb statystyk niezawodnoÅ›ci oraz analizy RCM;
  • precyzyjna kontrola kosztów zleceÅ„ i odnoszenie ich na odpowiednie obiekty.

Planowane i uruchamiane zlecenia pracy w większości przypadków wymagają dostarczenia odpowiednich materiałów technicznych, części zamiennych lub wymiany uszkodzonych podzespołów obiektu. Infor EAM obsługuje pełen proces informacyjny – od identyfikacji potrzeb materiałowych, poprzez zapotrzebowanie, rezerwacje, ewentualnie zakup, aż do wykorzystania dostarczonego materiału w konkretnej czynności zlecenia. W szczególności system oferuje takie funkcje, jak:

  • zgÅ‚aszanie zapotrzebowania materiaÅ‚owego bezpoÅ›rednio z zestawienia materiałów dla zlecenia;
  • peÅ‚na obsÅ‚uga gospodarki magazynowej zawierajÄ…ca wycenÄ™ i analizÄ™ zapasów, podziaÅ‚ na partie dostaw, rezerwacje materiałów, automatyczne odnawianie zapasu, typowe transakcje materiaÅ‚owe oraz powiÄ…zanie z zakupami;
  • zamawianie materiałów na podstawie zapotrzebowania.

Procesy zakupów materiałów i usług mogą być wywoływane potrzebami wynikającymi ze zleceń pracy lub realizowane niezależnie od planowanych zleceń. Infor EAM oferuje wszelkie funkcje niezbędne do sprawnego i efektywnego prowadzenia zakupów bieżących i okresowych na podstawie umów długookresowych lub jednorazowych zamówień. System umożliwia:

  • definiowanie umów dÅ‚ugoterminowych z dostawcami;
  • zamówienia jednorazowe i staÅ‚e na materiaÅ‚y i usÅ‚ugi;
  • rejestracjÄ™ faktur od dostawców oraz eksport danych do systemu finansowo-ksiÄ™gowego.

Nowoczesny system klasy EAM powinien zapewniać podejście pro-aktywne do zarządzania majątkiem technicznym i wspierać działania zapobiegające powstawaniu uszkodzeń i przestojów.
Infor EAM dostarcza odpowiednią funkcjonalność dla działań zapobiegawczych, a w szczególności:

  • definiowanie zleceÅ„ cyklicznych obejmujÄ…cych zakresy przeglÄ…dów technicznych, np. miesiÄ™cznych, półrocznych, rocznych, a także przeglÄ…dów przeprowadzanych na podstawie wskazaÅ„ liczników czasu, przebiegu w km lub innych wielkoÅ›ci eksploatacyjnych;
  • elastyczne planowanie i harmonogramowanie zleceÅ„ cyklicznych;
  • graficznÄ… wizualizacjÄ™ prognozy prac cyklicznych z wyprzedzeniem do 12 miesiÄ™cy zapewniajÄ…cÄ… Å‚atwÄ… koordynacjÄ™ i modyfikacjÄ™ terminów;
  • graficznÄ… wizualizacjÄ™ obciążenia zasobów z możliwoÅ›ciÄ… optymalizacji terminów przeglÄ…dów wedÅ‚ug tego kryterium.

Moduł Budżet wspomaga opracowanie wielopoziomowego budżetu, a następnie gromadzenie, monitorowanie, nadzór oraz analizę danych o poniesionych wydatkach związanych z utrzymaniem majątku trwałego. Możliwe jest definiowanie pozycji budżetowych dla stanowisk i rodzajów kosztów, centrów kosztowych i kont zgodnie z zasadami rozliczania kosztów przyjętymi w danym przedsiębiorstwie oraz celami jego działania. Zautomatyzowane zbieranie informacji o kosztach rzeczywistych wraz z elastycznymi narzędziami do ich scalania i raportowania pozwala na wielopłaszczyznowe, przekrojowe analizy kosztów.

Infor EAM jest potężnym systemem, który przy odpowiednim skonfigurowaniu może dostarczyć rozwiązanie klasy EAM odpowiednie dla dowolnego typu organizacji w każdej branży. System jest przygotowany do obsługi każdego przedsiębiorstwa – od kilkuosobowej spółki, do dużych organizacji posiadających wiele spółek, oddziałów i siedzib w skali globalnej.

Infor na swiecie

RozwiÄ…zania niestandardowe Eurotronic

W kilkunastoletniej historii realizacji projektów informatycznych opartych na systemie Infor EAM (wcześniej Datastream 7i) specjaliści Eurotronic zdobyli unikalne doświadczenie w tworzeniu rozwiązań odpowiadających w pełni specyficznym potrzebom naszych Klientów. Standardowa konfiguracja Infor EAM w każdym przypadku była mniej lub bardziej modyfikowana, tak aby rozwiązanie maksymalnie odpowiadało oczekiwanej funkcjonalności. Nasze modyfikacje wykonywane są na własnej, stale doskonalonej platformie w pełni zintegrowanej programowo i wizualnie z formatkami oraz bazą Infor EAM. Modyfikacje te są obsługiwane również w przypadku podwyższania wersji systemu w ramach wsparcia Klienta, tak więc są to produkty rozwojowe. Oto kilka przykładów naszych aplikacji tworzących wartość dodaną do standardowych modułów i funkcji systemu Infor EAM:

Przygotowanie i realizacja dużych postojów remontowych obejmujące opracowanie i wycenę zakresu prac, harmonogramowanie działań przygotowawczych i prac postojowych, inteligentną obsługę znacznej ilości zapotrzebowań materiałowych, współpracę online z wykonawcami, generowanie zleceń dla wykonawców, precyzyjne monitorowanie postępu prac, rozliczanie zleceń postojowych, analizę wykonania prac i na koniec, archiwizowanie pełnego pakietu informacji o postoju w bazie wiedzy. Rozwiązanie to jest przeznaczone dla wszystkich branż realizujących postoje wymagające znacznej koncentracji zasobów oraz ogromnego wysiłku organizacyjnego.

W odróżnieniu od standardowego moduÅ‚u Budżet opracowane rozwiÄ…zanie pokrywa peÅ‚en proces budżetowania rocznego utrzymania obiektów, poczÄ…wszy od zgÅ‚aszania potrzeb budżetowych, poprzez tworzenie zadaÅ„ budżetowych i propozycji budżetów czÄ…stkowych przez WÅ‚aÅ›cicieli Budżetów, konsolidacjÄ™ wersji budżetu EAM, weryfikacjÄ™ wersji, procedurÄ™ zatwierdzania wersji, optymalizacjÄ™ i korektÄ™ wersji – aż do etapu użytkowania zatwierdzonej wersji koÅ„cowej. Wszystkie nowe zlecenia pracy sÄ… na bieżąco weryfikowane pod wzglÄ™dem dostÄ™pnoÅ›ci Å›rodków budżetowych a ich koszty aktualizujÄ… pulÄ™ dostÄ™pnych Å›rodków dla danych pozycji budżetowych.

Zaawansowana wersja modułu wspierającego projekty inwestycyjne i kosztowe, która pokrywa proces od złożonego wniosku o uruchomienie projektu, poprzez kalkulację i budżetowanie, przygotowanie techniczne i organizacyjne projektu, wystawienie zleceń, realizację potrzeb materiałowych, harmonogramowanie prac, raportowanie postępu zadań projektu, aż po rozliczenie projektu i ewentualne wygenerowanie dokumentów przyjęcia środka trwałego na stan (OT).

Moduł zaprojektowany przede wszystkim dla koordynacji dużej liczby prac wynikających z otwartych zleceń realizowanych przez wielu wykonawców zewnętrznych w oparciu o dowolny schemat rozliczeniowy – według cen ryczałtowych, według rbg normatywnych, rzeczywistych lub innych. Realizuje model planowania kroczącego z kontrolą pracochłonności, stopnia zaawansowania rzeczowego, kontrolą zakresu pozostałego do wykonania oraz szacowania ryzyka opóźnień. Rozwiązanie to stanowi uzupełnienie istniejącej funkcjonalności planowania zleceń według działów, pracowników i specjalności zawodowych.

Funkcja ta zastępuje standardowe zestawienie materiałowe do zlecenia i umożliwia sprawne tworzenie dużych list materiałowych oraz półautomatyczne generowanie zapotrzebowań materiałowych dla pozycji z tych zestawień wraz z eksportem transakcji do zewnętrznego systemu ERP – o ile zachodzi taka potrzeba. Wykorzystywana jest przede wszystkim do obsługi projektów postojowych, inwestycyjnych i remontowych.