Aktualności

Zarządzanie majątkiem trwałym w firmie

Właściwe zarządzanie majątkiem trwałym przedsiębiorstwa jest nie lada wyzwaniem. Obecnie trudno sobie wyobrazić prowadzenie firmy bez wsparcia ze strony IT. Odpowiednie podejście do zagadnień pozwala na znalezienie rozwiązania, które zapewni komfort prowadzenia interesów.

Czym charakteryzuje się moduł wspierający realizację zadań związanych z prowadzeniem firmy?

Rozbudowana konfiguracja cech pozwala na zachowanie porządku w danych, które są wprowadzane, ale również umożliwia ich sprawne odszukanie. Ponadto przydatne jest drzewo cech, ponieważ zawiera w sobie cechy zależne, podobnie jak kategorie cech, gdzie są one grupowane. W dodatkowych polach ewidencji jest opcja zarówno prezentacji, jak i edycji konkretnych cech składnika majątku. Niezwykle przydatna jest funkcja pozwalająca na wskazanie kontrahenta, a wraz z tym wszelkich danych związanych ze składnikiem majątku, ale również inwestycją czy innymi powiązaniami. Przy rozliczeniach bądź też modyfikacjach umów, można z łatwością uzyskać podgląd wcześniejszych zmian, czy też całości powiązań z konkretnym z nich. Łączenie składników majątku to również pewnego rodzaju wspomaganie, podobnie jak wyliczenia wartości kompletu, które odbywa się w sposób automatyczny. Wszelkie informacje przechowywane są w analogiczny sposób, co umożliwia odszukanie konkretnych z nich w krótkim czasie. Zachowanie porządku w tego typu miejscu jest łatwe, dlatego nawet przy rozbudowanej firmie i wielu kontrahentach nie będzie stanowiło to większego problemu.

Ewidencja majątku i klasyfikacja danych

Wszelkie składniki majątkowe znajdują się w strukturze drzewiastej, co nie tylko ułatwia samo poruszanie się po nich, ale przede wszystkim znacznie wpływa na komfort porządkowania treści, bądź też wprowadzania modyfikacji. Wyszukiwanie za pomocą wielu kryteriów to także spore ułatwienie, z którego można korzystać nie tylko przy rozbudowanej ilości danych, ale także w małych firmach. Często ilość posiadanych informacji jest na tyle rozbudowana, że tego typu funkcja jest ogromnym ułatwieniem. Sama klasyfikacja środków trwałych daje możliwość automatycznego obliczania amortyzacji za konkretny czas. Dzieje się tak, ponieważ posiada integrację z Księgą Przychodów i Rozchodów. W ten sposób można znacznie usprawnić zarządzanie, gdyż pewne zadania będą realizowane w sposób automatyczny, bez konieczności ingerencji ze strony pracownika firmy, czy działu księgowego.

Szereg mechanizmów wspierających prowadzenie inwentaryzacji pozwala na sprawne funkcjonowanie firmy. Dostęp do informacji, układu danych, przede wszystkim możliwość wprowadzenia do arkusza spisu z natury to ułatwienie, które jeszcze kilka lat temu pozostawało w sferze marzeń wielu przedsiębiorców. Samo tworzenie raportów jest proste, ponieważ można je tworzyć zarówno z amortyzacji, ewidencji środków, jak i istnieje możliwość drukowania etykiet z kodami kreskowymi.

Podsumowanie

Wsparcie IT przy prowadzeniu firmy to pomoc, o jakiej wielu właścicieli firm marzyło. Minimalne wymagania techniczne, intuicyjna obsługa sprawiają, że każdy może pozwolić sobie na posiadanie i korzystanie z tego typu oprogramowania. Jest pomocne nie tylko w dużych firmach, gdzie przesył informacji każdego dnia jest ogromny, doskonale sprawdzi się w przypadku średnich i małych przedsiębiorców.

Poznaj nasze rozwiązanie IT: zarządzanie majątkiem trwałym